21 آمار جالب که روابط عمومی ها باید درباره تامبلر بدانند

21 آمار جالب که روابط عمومی ها باید درباره تامبلر بدانند

تامبلر یکی از محبوبترین پلتفورم‌های وبلاگ نویسی و یک سرویس وبلاگ مولتی مدیا است پیش بینی eMarketer می‌گوید: پایگاه کاربری تامبلر به 20 میلیون در سال 2015 و 26/6 میلیون در سال 2019 خواهد رسید.نادیده گرفتن برخی از ترندهای تامبلر برای بازاریابان، دست اندر کاران روابط عمومی، روزنامه نگاران برند و گروه‌های دیگر از افراد حرفه‌ای بسیار دشوار است، به ویژه اگر مخاطبان آنها شامل گروه سنی 16 تا 34 سال باشد.

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

در سال 2015 کدام یک از شبکه‌های اجتماعی با افزایش چشمگیر در آمریکا مواجه خواهند شد؟ پاسخ این سوال تامبلر است.

تامبلر یکی از محبوبترین پلتفورم‌های وبلاگ نویسی و یک سرویس وبلاگ مولتی مدیا است که در فوریه سال 2007 توسط شرکت تامبلر و شخص دیوید کرپ راه‌اندازی شد و امکان ایجاد تامبلاگ را برای کاربر فراهم می‌کند. تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد که در میان 10 شبکه بزرگ اجتماعی قرار گرفته است .

برطبق پیش بینی جدید سایت emarketer تعداد کاربران تامبلر در ایالات متحده آمریکا (آنهایی که حداقل یک بار در ماه به اکانت خود دسترسی دارند) امسال  در مقایسه با سال کذشته(2014)،  9/12 درصد افزایش خواهد یافت. پیش بینی  می‌گوید: پایگاه کاربری تامبلر به 20 میلیون در سال 2015 و 26/6 میلیون در سال 2019 خواهد رسید.

در مقایسه، پایگاه کاربری فیس بوک در آمریکا امسال در مقایسه با سال قبل، 3 درصد افزایش داشته است. توییتر 6/9 درصد و پینترست  4/11 درصد. در میان پنج شبکه اجتماعی برجسته در eMarketer ، پیش بینی می‌شود فقط پایگاه کاربری اینستاگرام در آمریکا بیش از تامبلر افزایش یابد (9/20 درصد).


نادیده گرفتن برخی از ترندهای تامبلر برای بازاریابان، دست اندر کاران روابط عمومی، روزنامه نگاران برند و گروه‌های دیگر از افراد حرفه‌ای بسیار دشوار است، بویژه اگر مخاطبان آنها شامل گروه سنی 16 تا 34 سال باشد.

شرکت یاهو که مالک تامبلر است، خود را به عنوان یک پلت فرم میکروبلاگینگ توصیف می‌کند که « آن را برای افراد بسیار بسیار ساده می‌کند تا به ایجاد یک وبلاگ بپردازند و هر آنچه را که دوست دارند در آن منتشر کنند از داستان گرفته تا تصاویر، فایل‌های GIF‌، لینک‌ها، جوک‌ها، جوک‌های هوشمند، quips ، Spotify  ها، ویدیوها، اهنگ mp3 ، مد، هنر و ... .

اگر تامبلر در رادار رسانه‌های اجتماعی شما نیست، 21 آمار در اینجا آورده می‌شود که شما باید درباره این شبکه اجتماعی بدانید.

تامبلر سریعترین پلت فرم رسانه اجتماعی در حال رشد در نیمه اول سال 2014 بود. با 120 درصد افزایش در تعداد کاربران فعال.

از ماه مارس، تامبلر در رتبه 29 رنکینگ جهانی وب سایت الکسا قرار گرفت.

تامبلر از ماه مارس، 6/225 وبلاگ جداگانه دارد.

 9/3 میلیون وبلاگ جدید در فوریه ایجاد شد.

از  ماه مارس سال 2015، بیش از 2/105 میلیارد پست در تامبلر منتشر شده است.

این شبکه در سوم ژانویه با 100 میلیارد پست پیشی گرفت.

 5/2 میلیارد از پست‌های تامبلر در فوریه منتشر شدند.

 1/83 میلیون از پست‌های تامبلر هر روز منتشر می‌شوند.

تامبلر به 13 زبان قابل دسترسی است.

 42 درصد از ترافیک تامبلر ناشی از کاربران ایالات متحده آمریکا است.

تامبلر در ماه ژانویه، 35 میلیون بازدید کننده فقط از ایالات متحده آمریکا جذب کرد.

پست اصلی تامبلر درباره #TheDress ، 73 میلیون بازدید ار صفحه را به دنبال داشت.

  در سه ماهه چهارم سال 2014، تعداد همه مخاطبان تامبلر(بلاگرها و بازدیدکننده‌ها) به 460 میلیون رسید، 9 درصد بیشتر در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2014.

استفاده از اپلیکیشن موبایلی تامبلر از سال 2013 تا 2014، 33 درصد افزایش داشت.

تامبلر بالاترین رتبه بندی احساسات (34/5) را در میان همه پلت فرم‌های اجتماعی دارد یا همانطور که تامبلر می‌گوید وب سایت « مکانی مثبت تر » از هر شبکه اجتماعی دیگر است.

در میان کاربران اینترنت، گروه سنی 16 تا 24 ساله فعال‌ترین گروه سنی در تامبلر هستند.

بیش از 70 درصد از کاربران تامبلر در گروه سنی 16 تا 34 سال قرار دارند.

در میان بیش از 35 پلت فرم رسانه اجتماعی که بوسیله Global Web Index ردیابی می‌شوند؛ تامبلر جوانترین مخاطبان را داراست. در کنار تامبلر اینستاگرام نیز می‌تواند ادعای جوانترین مخاطبان را داشته باشد. در حقیقت بیشتر جمعیت مخاطب تامبلر و اینستاگرام زیر 35 سال هستند.

 80 درصد از کاربران فعال تامبلر از طریق تلفن همراه به این پلت فرم دسترسی دارند.

ارسال پست‌ها به صورت فعال در ساعت چهار بعدازظهر به نقطه اوج خود می‌رسد و روز یکشنبه شلوغ‌ترین روز این پلت فرم است. 

/ 0 نظر / 28 بازدید