وظیفه روابط عمومی ها شناسایی لایه های پنهان سازمان است

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید لایه های پنهان فعالیت های کاری سازمان ها را شناسایی و معرفی کرد، گفت: وظیفه روابط عمومی ها شناسایی لایه های پنهان مجموعه های کاری خود است .

به گزارش   کاوشگران روابط عمومی ،  محمد خدادی روز چهارشنبه در گردهمایی روسای روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اهمیت موضوع رسانه شناسی، اظهار داشت: رسانه شناسی در دهه 90 دچار تحولاتی عمیق و پیچیده شد، درحالی که مدل رسانه ای ما هنوز متعلق به دهه 70 است که این مساله باعث اختلال در کارکرد رسانه ای کشور شده است
وی با بیان اینکه امروز مدل ارتباطی در دنیا تغییر یافته است، گفت: کارکرد روابط عمومی ها نیاز به تحول اساسی و نگاهی متفاوت به این بخش دارد
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتباط نیاز به مخاطب شناسی دارد، افزود: باید پرسید که تا چه حد توانسته ایم نسبت به مخاطب شناسی جامعه هدف موفق باشیم
خدادی اضافه کرد: امروزه در بحث رسانه و کارکرد روابط عمومی برخی کارهای روتین و روزمره انجام می شود و مخاطب شناسی دغدغه ما به شمار نمی رود
خدادی تاکید کرد: نکته مهم در روابط عمومی ها و فعالیت رسانه ای این است که اقدامات انجام شده تا چه حد بر بخش های مختلف جامعه تاثیر داشته زیرا گاهی اوقات ممکن است اقدامی که انجام می دهیم اثر معکوس داشته باشد
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه باید تحول اساسی در حوزه رسانه شناسی ایجاد شود، گفت: پرونده کارهای روتین بسته شده و اگر روابط عمومی ها نیز پرونده این مدل کار را نبندند کارشان کم اثر خواهد بود، لذا باید مدل جدید تعریف شود
وی گفت: ابتدا باید دید که تا چه حد می توان در زیرمجموعه خود ارتباط برقرار کرد، مدیری که نتواند در مجموعه خود تاثیر بگذارد و همگرایی ایجاد نماید، چگونه می تواند سایر مجموعه را همراه خود کند
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تجربه کاری در ایرنا، اظهار داشت: در دهه 60 که در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دهلی نو مشغول فعالیت بودم، از طریق تلکس، خبرها منتقل می شد که گاهی برای انتقال یک خبر به تهران باید 3 تا 4 ساعت زمان صرف می شد، اما امروز حتی یک کودک در صورت آشنایی می تواند به راحتی اخبار را منتشر کند
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین روابط عمومی ها باید بررسی کنند که چه امکانات بیشتری نیاز دارند تا بتوانند اثرگذاری بیشتری بر جامعه داشته باشند
خدادی با بیان اینکه در تولید محتوا به شدت ضعیف هستیم، افزود: بزرگترین بحران مجموعه های تخصصی این است که تحت تاثیر شرایط سیاسی، کارکرد تخصصی - سیاسی انجام می دهند
وی با اشاره به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تصریح کرد: باید عملکرد و فعالیت این شرکت براساس نوع مخاطب معرفی شود و نباید اطلاعات را در انحصار نگه داشت
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: در تولید محتوا باید به سه عنصر تمایز، تنوع و تفاوت توجه کرد تا مطالبی نو و باورپذیر تولید شود
خدادی با تاکید براینکه روابط عمومی، وظیفه مدیران دستگاه ها به شمار می رود، گفت: مدیران باید از کارکرد رسانه اطلاع داشته باشند و مستقیم از آن استفاده کنند و نباید در این خصوص به روابط عمومی ها اکتفا کرد
وی با بیان آنکه کارکرد اطلاع رسانی توسط رسانه ها به طور عادی جریان دارد، گفت: اگر مدیران در دستگاه خود محوریت و ارتباط موثری داشته باشند، جریان رسانه ای در مسیری که می خواهند قرار می گیرد و هم افزایی نیز ایجاد می شود، در غیر این صورت ممکن است رسانه ها روبروی آنها قرار گرفته و یا اینکه حالت خنثی پیدا کنند
مدیرعامل ایرنا با اشاره به لزوم توجه به بازخورد خبر، افزود: افکارسنجی و توجه به بازخورد می تواند در تاثیرگذاری بر افکار مخاطبان موثر باشد
خدادی با بیان اینکه جریان یک سویه و مونولوگ دیگر پاسخگو نیست، اظهار داشت: بازخورد خبر می تواند اثرگذاری خبر را بررسی کرده و بخش هایی که معمولا در معرض دید قرار ندارند را نشان دهد
وی با بیان اینکه تبلیغات کارکرد خود را از دست داده است، گفت: باید در مورد حوزه فعالیت ها و خدمات، اطلاع رسانی کرد
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: تیزر و تبلیغ اثر چندانی ندارد، بلکه واحدهای اطلاعاتی کارآمد می توانند بر جامعه تاثیر بگذارند
خدادی افزود: دانشکده خبر و ایرنا آمادگی دارند که دوره های تخصصی مرتبط با حوزه های کاری مدیران را دایر کرده و از این طریق به آنها و کارشناسان روابط عمومی ها آموزش های لازم را ارایه دهند
وی با بیان اینکه باید لایه های پنهان فعالیت های کاری سازمان ها را شناسایی و معرفی کرد، گفت: وظیفه روابط عمومی ها شناسایی لایه های پنهان مجموعه های کاری خود است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت دادن رسانه ها در تولید خبر، اظهار داشت: تا زمانی که نگاه به رسانه و خبرنگار به عنوان پیک خبررسانی باشد که فقط باید متنی را که در اختیارش می گذاریم منتشر کند، کارآمدی لازم حاصل نخواهد شد  . وی با اشاره جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه اطلاع رسانی کشور، گفت: ایرنا همانند صدا و سیما یک سازمان حاکمیتی، ملی و رسمی به شمار می رود
خدادی با دعوت از مدیران روابط عمومی برای بازدید و تعامل با ایرنا، خاطرنشان کرد: امروز تکلیف ایرنا این است در کنار شما قرا بگیرد و حتی آمادگی دارد که مخاطرات دستگاه ها را نیز منتقل کند .

/ 0 نظر / 21 بازدید