تقویت ساختار سازمانی روابط عمومی وزارت نفت

سرپرست تشکیلات و روشهای وزارت نفت:بخشهای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت کلان بر فعالیتهای این اداره کل در حوزه های اطلاع رسانی و سایتهای خبری، انتشارات، هنری، نمایشگاه، اجتماعی، پژوهشی و ... تقویت شده است.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از شانا، سرپرست تشکیلات و روشهای وزارت نفت اعلام کرد: این اداره کل هم اکنون به اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قوی تبدیل شده که از مدیر توانمندی نیز برخوردار است .

سیروس دهقان مدیسه افزود: بخشهای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت کلان بر فعالیتهای این اداره کل در حوزه های اطلاع رسانی و سایتهای خبری، انتشارات، هنری، نمایشگاه، اجتماعی، پژوهشی و ... تقویت شده است .

به گفته وی هم اکنون انتظار می رود این اداره کل موضوعها و آسیبهای احتمالی را در قالب طرحهای پژوهشی پیگیری کند .

وی با بیان اینکه روابط عمومی در این صنعت عظیم، در حد یک سرمایه دانشی اهمیت دارد، تاکید کرد: علاوه بر ایجاد ساختار مناسب در روابط عمومی، بدنبال چیدمان افراد مناسب تر در برخی از بخشهای روابط عمومی هستیم .

دهقان، گفت: تشکیلات و روشهای وزارت نفت بر استفاده از مدیران توانمند و بکارگیری کارشناسان و مسئولانی با تخصصهای مورد نیاز این بخش برای انجام رسالت اصلی روابط عمومی تاکید دارد .

سرپرست تشکیلات و روشهای وزارت نفت با اشاره به سند چشم انداز ١۴٠۴ کشور، تصریح کرد: تمام هدف ما این است که بتوانیم با همکاری کارکنان صنعت نفت در ۴ حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی به اهدافی که مقام عالی وزارت نفت تبیین کرده دست یافته و در افق ١۴٠۴ اهداف تعریف شده محقق شود .

وی رقابت با سازمانهای هم تراز صنعت نفت ایران در جهان را نیز یکی دیگر از اهدافی نام برد که لازمه آن داشتن روابط عمومی قدرتمند است و افزود: وظایف روابط عمومی در اطلاع رسانی های بموقع بسیار مهم است .

تقویت ساختار روابط عمومی شرکت ملی نفت

سرپرست تشکیلات و روشهای وزارت نفت، همچنین از تقویت ساختار روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در هفته گذشته خبر داد .

دهقان مدیسه افزود: ساختار روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران از راس راهبردی آن تا سطوح کارشناسی بررسی و تغییر کرد و هم اکنون در مرحله امضای مسئولان مربوطه در وزارتخانه قرار دارد .

وی با اشاره به اهمیت بخش بالادستی صنعت نفت، گفت: به همین نسبت روابط عمومی این بخش نیز باید از یک ساختار قدرتمند برخوردار باشد .

او تاکید کرد: برنامه ریزی و استراتژی مسئولان منابع انسانی وزارت نفت بر اساس حرکت به سوی یک سازمان روزآمد، کارآمد و قابل مقایسه با سازمانهای بین المللی و حتی سبقت از آنهاست که این مهم جز با توجه به روابط عمومی یک سازمان امکانپذیر نیست .

پیشگامی روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش در برخی از بخشها

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز از شرکتهای مشابه خود پیشی گرفته است، گفت: طیف وسیع ارتباط با مردم در شرکت ملی پالایش و پخش وجود دارد .

دهقان با اشاره به وظیفه این شرکت در زنجیره تامین سوخت و امنیت انرژی، اظهار کرد: الگوی ساختاری که هم اکنون در ساختار این شرکت وجود دارد در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و افکارسنجی، اقدامات مطلوبی انجام داده است .

به گفته وی این شرکت در بخش انتشارات و تبلیغات به روشهای قدیمی بسنده نکرده و از تکنیکهای مختلف و جدید بهره برده است .

سرپرست تشکیلات و روشهای وزارت نفت گام بعدی در تقویت ساختار روابط عمومی ها (علاوه بر روابط عمومی شرکتهای اصلی) را ساختار روابط عمومی در شرکتهای فرعی و تابعه عنوان کرد و افزود: فعالیتهای این بخشها نیز باید بار دیگر مرور و با کارشناسی و بررسی بیشتر، نسبت به تغییر مثبت آنها نیز اقدام شود

/ 0 نظر / 8 بازدید