روابط عمومی توانایی رهبری در فرآیند تصمیم گیری راهبردی است.

رییس انجمن روابط عمومی آمریکا: روابط عمومی توانایی رهبری در فرآیند تصمیم گیری راهبردی است

رییس انجمن روابط عمومی آمریکا معتقد است: سال های متمادی، بسیاری از افراد در حرفه ما ( روابط عمومی) از گرفتن یک پست و مقام صحبت می‌کردند اما در حال حاضر دیگر تنها کسب مقام به اندازه کافی خوب نیست بلکه مهم توانایی رهبری در فرایند تصمیم گیری راهبردی است.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

فیلادلفیا از شهرهای مهم ایالت پنسیلوانیا با نام مستعار (City of Brotherly Love )، میزبان نشست سالانه انجمن روابط عمومی آمریکا خواهد بود که آخر این هفته به شکل رسمی آغاز می‌شود. در طول کنفرانس ژوزف کوهن، نایب رییس ارشد شرکت MWW (یکی از پنج شرکت برتر جهانی روابط عمومی ) که مسئولیت انجمن روابط عمومی آمریکا را برای سال‌های 2014-2013 برعهده گرفت با سایت PR News درباره برنامه‌ها و آنچه که در دستور کار خود قرار داده است، گفت و گو کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

مهمترین پیامی که شما قصد دارید به طرفداران روابط عمومی و ارتباط گران در جریان کنفرانس سالانه روابط عمومی آمریکا منتقل کنید، چه چیزی است؟

 کوهن: موضوع کلیدی در کنفرانس امسال، رهبری و مدیریت است و پیام ما بر تصرف و بهره‌گیری از فرصت‌ها توسط روابط ‌عمومی‌ها متمرکز خواهد شد تا به عنوان رهبر برقراری یک نظم و انضباط راهبردی خدمت کنند. شهرت و اعتبار سازمانی هیچگاه سخت‌تر از ایجاد و یا حفظ و نگهداری آن نبوده است و ما شاهد آن هستیم که اعتبار برندهای مطرح می‌تواند در یک لحظه لکه دار شود.

اثر این تغییرات در حرفه ما بسیار قابل ملاحظه بوده است. ممکن است مطالب بسیاری در این خصوص بیان شود که چگونه روابط عمومی منحصرا می‌تواند برای رهبری و هدایت در یک محیط رسانه‌ای که گفت و گو ها دو سویه است مناسب باشد؛ آنجا که ارتباط بین یک سازمان و سهامدارانش در مقابل دیدگان عموم مردم انجام می‌شود.

سال های متمادی، بسیاری از افراد در حرفه ما از گرفتن یک پست و مقام صحبت می‌کردند اما در حال حاضر دیگر تنها کسب مقام به اندازه کافی خوب نیست بلکه مهم توانایی رهبری در فرایند تصمیم گیری راهبردی است.

  به عنوان رییس انجمن روابط عمومی آمریکا برای سال‌های 2014-2013، چه چیزهایی اولویت‌های اصلی شما برای  افزایش نگاه و تاثیر صنعت روابط عمومی است؟

 کوهن :  در سال 2014،PRSA  به طور قابل توجهی برمبنای تلاش‌های مدافعه‌گرانه خود برای تاکید  بر نقش روابط عمومی به عنوان رهبر برقراری نظم و محرک در دستیابی به اهداف راهبردی ساخته خواهد شد. این هدف دربرگیرنده افزایش تمرکز بر بازاریابی توسط PRSA و خود مقوله نظم و انضباط روابط عمومی است درحالیکه نیازها، ارزش‌ها و تاثیر ارتباطات راهبردی را نیز نشان می‌دهد. مواردی که ذکر شد به عنوان  اولویت‌های کلیدی این انجمن در برنامه‌ریزی استراتژیک برای سال‌های 2014 تا 2016 خواهد بود که در روز برگزاری کنفرانس از آن پرده برداری می‌شود.

با توجه به تمام تغییرات در حال انجام در ارتباطات بازاریابی، چگونه مدیران روابط عمومی و دست‌اندرکاران، مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌ها را متقاعد می‌کنند که روابط عمومی یک ارزش است نه یک هزینه؟

 کوهن: همه اینها به نمایش نتایج ملموس و قابل سنجش مربوط می‌شود و رسانه‌های اجتماعی به بهبود توانایی ما برای انجام این کار کمک کرده است. درحالیکه چالش‌های اندازه‌گیری همچنان وجود دارد، ابزارها و فناوری‌های در دسترس ما به سرعت درحال توسعه هستند و درک متخصصان هوشمند از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها هر روز عمیق‌تر می‌شود. 

متخصصان و افراد حرفه‌ای ‌ارتباطات باید دچار « وسواس تحلیلی» و یا مهارت در خواندن، درک و تبیین داده‌ها باشند و از این یافته‌ها برای اعمال نفوذ در اطلاع رسانی و بهینه‌سازی نظریه‌های خود استفاده کنند که آنها را به ارایه بهترین محصول کاری ممکن، قادر می‌سازد. وقتی این کارها به شکل صحیح انجام شود، روابط عمومی می‌تواند ارایه دهنده خود به عنوان یک ارزش باشد نه یک هزینه؛ به خصوص هنگامی که با سایر نظم و انضباط‌ها مورد مقایسه قرار گیرد.

منبع: پایگاه کاوشگران روابط عمومی

/ 1 نظر / 8 بازدید
رهـــا . ح

سلام هم رشته ای منم ارتباطات خوندم و این مطلبی که در مورد روابط عمومی گذاشتین برام خیلی اشناست یاد دوران دانشجویی و درسای شیرین رشته مون بخیر موفق باشین همیشه انشالا